Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The use of authentic materials in English language lessons in Czech lower secondary school
Šišková, Veronika ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Mikuláš, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá autentickými materiály a využitím autentických materiálů v hodinách anglického jazyka. Skládá se ze dvou hlavních částí. Teoretická část práce se zaměřuje na definice autentických materiálů a koncept autenticity v kontextu hodin cizího jazyka. Porovnány a shrnuty jsou též různá pojetí tohoto konceptu. Práce taktéž zmiňuje vliv využití autentických materiálů v hodinách na motivaci žáků vzhledem k jejich propojení s každodenní realitou. Následně práce obsahuje rozdělení základních druhů autentických materiálů a výhody a potenciální problémy při využití v hodinách cizího jazyka. Každá skupina materiálů též obsahuje několik typů aktivit, které se dají u daného druhu materiálu v hodinách anglického jazyka využít. Praktická část práce je též členěna na dvě hlavní sekce, konkrétně vytvoření, pilotování a observace jazykových hodin na druhém stupni základní školy. Byly zde využity různé druhy autentických materiálů a dotazníková šetření vyplněná žáky. Dotazník nejprve zjišťuje pohled žáků na hodiny, kterých se účastnili. Následně se soustředí na názory žáku jak na využívání autentických materiálů v hodinách anglického jazyka obecně, tak na to, zda je žáci využívají i ve svém volném čase a jaké jsou jejich preferované druhy autentických materiálů v anglickém jazyce. Výsledky...
The effectiveness of mind-mapping learning strategy to extend vocabulary knowledge among elementary students
Šnevajsová, Helena ; Mikuláš, Martin (vedoucí práce) ; Kacafírková, Petra (oponent)
Znalost slovní zásoby je důležitou součástí lingvistické kompetence. Mnoho studentů se pro rozšíření slovní zásoby učí nazpaměť seznamy slovíček metodou překladu, což může vést k tomu, že naučenou slovní zásobu student neumí použít ve větách a vhodném kontextu. Učení zpaměti je pro některé žáky monotónní. Cílem této práce je posoudit efektivitu myšlenkových map jako výukové strategie pro rozšíření slovní zásoby žáků základních škol. Výzkumu se zúčastnilo 31 žáků (15 mužů and 16 žen) ze dvou různých základních škol. Žáci vyplnili test, který zjišťoval jejich vstupní znalost slovní zásoby. Poté proběhla výuka slovní zásoby s využitím myšlenkových map. Test na konci hodiny ověřil osvojení probrané slovní zásoby. Znalost slovní zásoby byla změřena o týden až dva týdny později. Žáci vyplnili subjektivní dotazník hodnotící používání myšlenkových map pro výuku slovíček. Výsledky této práce ukázaly, že se žáci v dané slovní zásobě zlepšili. Slovní zásoba tedy byla uložena v dlouhodobé paměti žáků a žáci si byli schopni slovní zásobu ve střednědobém horizontu znovu vybavit. Výsledky dotazníku hodnoticího použití myšlenkových map navíc ukázaly, že se žáci učí slovní zásobu raději pomocí myšlenkových map než zápisem slov do slovníčků.
Výuka matematiky metodou CLIL
Vrbíková, Helena ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Práce se zabývá přípravou vlastních materiálů pro výuku matematiky metodou CLIL. Zvolené téma je statistika na úrovni druhého stupně základní školy. Práce je rozdělena do několika kapitol, z nichž první tři jsou spíše teoretického zaměření a zbylé čtyři se pak věnují vlastní přípravě a užití materiálů pro výuku zvoleného tématu. V teoretické části práce je představena metoda CLIL a některá rizika této metody a způsoby, jak jim čelit. Také je zdůvodněn výběr konkrétního tématu v matematice a výběr angličtiny jako použitého cizího jazyka. Nakonec jsou v souladu s principy metody stanoveny výukové cíle jak v matematice, tak angličtině a vybráno konkrétní učivo s ohledem na platné kurikulární dokumenty. Praktická část se podrobně věnuje pilotáži aktivit používaných při výuce metodou CLIL, aby pak z jejich závěrů vyvodila doporučení pro finální přípravu materiálů pro výuku statistiky. Jednotlivé části materiálů pro výuku statistiky jsou popsány a použity v posledních dvou kapitolách této práce. Hlavním cílem, kterého se snaží tato práce dosáhnout, je připravit vlastní materiály pro výuku, které budou vhodné a efektivní pro výuku zvoleného tématu metodou CLIL a získat během procesu zkušenosti s přípravou takových materiálů a představit proces jejich tvorby dalším vyučujícím. KLÍČOVÁ SLOVA CLIL, výuka...
Badatelsky orientovaná výuka historie anglofonních zemí: konflikt v Severním Irsku "The Troubles"
TRČKA, Ondřej
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi inovace výuky dějepisu a anglického jazyka pro žáky gymnázií. V úvodní části je představen kontext historického období konfliktu Severního Irska mezi lety 1968-1998, taktéž nazývaného jako The Troubles, na kterém chceme propojení obsahu obou předmětů demonstrovat. Dále se práce věnuje charakteristice, definici a metodice badatelsky orientované výuky a metodického přístupu CLIL (Content and Language Intergrated Learning). V poslední kapitole se práce zabývá propojením zmíněných metodických přístupů a jsou zde představeny návrhy pro výukový blok pro žáky předmaturitních a maturitních ročníků, kteří jsou na úrovni anglického jazyka B1
Výuka tématu genetika člověka a anglického jazyka (metoda CLIL) na 2. stupni ZŠ
ZIKOVÁ, Sylvie
Diplomová práce se zabývá vyučováním genetiky a anglického jazyka (metoda CLIL). Hlavním cílem bylo navrhnout čtyři výukové aktivity k tématu genetika člověka. Dané aktivity byly poté ověřeny v praxi. V literární části je práce zaměřena na metodu CLIL a její definici a na téma genetika člověka. V druhé části se práce zaměřuje na ověření výukových aktivit u žáků 8. tříd během tří vyučovacích hodin. Výsledky ukázaly, že většina žáků by si výuku metodou CLIL zopakovala i v jiném předmětu a že se jejich znalosti o tématu genetika člověka výrazně zlepšily po absolvování výuky.
Využití WebQuests ve výuce anglického jazyka
IVAN, Jan
Bakalářská práce se zabývá WebQuesty a jejich využitím ve výuce anglického jazyka. Teoretická část práce definuje pojem WebQuest, popisuje jejich vznik, kritéria pro tvorbu, jejich doporučenou strukturu a také druhy WebQuestů. Konkrétněji také popisuje, jak WebQuesty napomáhají rozvíjet jazykové dovednosti v oblastech komunikace, čtení, psaní a poslechu. Praktická část této bakalářské práce obsahuje čtyři vytvořené WebQuesty vhodné pro žáky 8. a 9. tříd základních škol ve výuce anglického jazyka. WebQuesty jsou zpracovány ve vhodné formě pro výuku, jelikož obsahují instrukce pro žáky i základní pokyny pro učitele společně s vytvořenými kritérii hodnocení. WebQuesty jsou vytvořené ve čtyřech různých softwarových aplikacích a všechny jsou v anglickém jazyce. Témata vytvořených WebQuestů vycházejí z běžných životních situací, se kterými se žáci mohou setkat, což zvyšuje jejich motivaci k učení. Důležitým prvkem těchto WebQuestů je mezipředmětové propojení a rozvoj jazykových a jiných dovedností, které lze využít v reálném životě.
Vliv užití metody CLIL ve výuce přírodopisu na 2. stupni základní školy na úroveň osvojených znalostí a dovedností
HARTLOVÁ, Natálie
Prezentovaná diplomová práce se soustředí na vytvoření pracovních listů v souladu s metodou CLIL (integrovaná výuka odborného předmětu a cizího jazyka). Literární přehled se věnuje integrované výuce a konkrétním přístupům používaným v praxi (např. STEM, CLIL). Dále jsou popsány základní principy CLIL výuky, potřebné kompetence pro učitele, postupy pro plánování hodin a jejich základní struktura. V této části diplomové práce je také popsána distanční výuka a možnosti využití moderních technologií, které lze ve výuce využít. Zmíněny jsou i vybrané metody výuky, které mají přímou návaznost na navržené didaktické materiály. Hlavním cílem této diplomové práce bylo navržení výukových jednotek, které propojí výuku anglického jazyka a vybraného tématu z přírodopisu. V této práci se jedná o navržení výukových jednotek pro 9. třídu základní školy, které se věnují tématu energetika. Všechny navržené výukové jednotky respektují 4C systém, který je charakteristický pro přípravu výuky dle zásad metody CLIL. Vybrané výukové aktivity byly ověřeny v praxi a průběh tohoto ověření je popsán v metodické části této práce. Dílčím cílem diplomové práce bylo posouzení vlivu výukových jednotek na úroveň osvojených znalostí a dovedností žáků a sepsání případných metodických doporučení.
Učitelem vytvořené učební materiály pro výuku cizích jazyků
ČERMÁKOVÁ, Lucie
Cílem této diplomové práce je zjistit, jaké učební materiály ve výuce anglického jazyka na 1. stupni základní školy učitelé používají a především, zda a jaké konkrétní pomůcky si vytvářejí. Dalším cílem je vytvoření sady učebních pomůcek, které se dají využít s žáky při hodinách anglického jazyka. Teoretická část diplomové práce se věnuje charakteristice učebních materiálů pro výuku anglického jazyka na prvním stupni základní školy, především učebnicím a další doplňkovým materiálům. Zabývá se i domácími a zahraničními webovými stránkami podporujícími učitele k tvorbě vlastních učebních pomůcek. Praktická část diplomové práce je rozdělená na dvě složky. První část se skládá ze strukturovaných rozhovorů s pěti vyučujícími základních škol. Zjišťuje, jaké pomůcky používají v jejich výuce cizího jazyka, jaké materiály si vytváří, co je hlavním důvodem tvorby těchto pomůcek a jakým způsobem je ve vyučování využívají. Druhá část je sestavená ze sady vlastních učebních materiálů pro výuku anglického jazyka na prvním stupni základní školy.
Vedení výtvarných činností dětí předškolního věku v českém a anglickém jazyce
HOLÍKOVÁ, Ida
Bakalářská práce je zaměřena na výtvarné projekty v mateřské škole vedené v anglickém jazyce. Cílem této práce je vytvořit program výtvarných projektů, které mohou sloužit jako materiály k výuce anglického jazyka pro pedagogy mateřských škol. Teoretická část se zabývá charakteristikou vývoje předškolního dítěte s akcentem na vývoj řeči, výtvarný projev dítěte a učení se cizím jazykům v tomto vývojovém období. Součástí teoretické části je také systém školství zaměřený na výuku anglického jazyka. Praktická část bakalářské práce představuje konkrétní program realizovaný s dětmi ve věku od čtyř do šesti let. Tento program je sestavený z výtvarných projektů, které slouží jako metodický materiál pro výuku anglického jazyka v mateřské škole.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.